Alla inlägg under augusti 2007

Av jora - 30 augusti 2007 08:16

då var det dags :D lite stressig och tjatigt, curty fick fet dampen på mig nu för både mig och majer... men jag är typ klar och hoppas att majer är det också, måste ba till kubal och emhart innan men det vet inte sivert å curty så det blir en trevlig överraskning :P


hoppas vi får plats i bilen å eftersom bagaget redan är full och jag har en hockeytrunk och en svartsäck samt att majer lär packa på sig en del å :O


men men, jag ska iaf blogga så mkt jag bara kan där nere och sen kommer man så klart hem å festar!


eftersom jag inte alls har fått nå bilder på senaste tiden får ni nöja er med gammalt material.... har inte rensat bort bilder från gamla förhållanden eller så men bli inte stötta nu för det var förr ;P


adjö så länge ^^

Av jora - 28 augusti 2007 09:53

usha va seg man är fast klockan är 10 men både jag och majer är uppe och är fit for fight ;)   ska ringa och väcka camilla nu, det kan bli ett problem eftersom ungjäveln är hemskt morgontrött om det är rätt tjej jag tänker på ;D


hade myspys med grabbarna igår då vi käka köttfärssås å pasta med en rulle till. vart dock lite sen då vi börja käka halv 1 på natten typ.


flyttar till norge nu på fredag! hmm, blandade känslor men det känns som att man måstye göra nåt av sitt liv och inte bara sitta och ruttna bort i sundsvall. man kommer nog sakna massvis med människor men vi kommer ju tillbaka som sagt och det lär ju inte ta allt för lång tid innan man kommer tillbaka för att antingen skryta om lönen eller grina över skulder man har samlat på sig där nere :P


det blir jag sivert majer och curty som drar eftersom skåne banga sista sekunden för nå tandläkartid, vi har en visning på en lägenhet redan på fredag och förmodligen är den vår då :D:D men man vet aldrig så vi kanske får bo i bilen ett par dagar :S


nä nu ska jag dra och fixa allt som ska fixas, skriver sen


ciao ciao

Av jora - 27 augusti 2007 19:47

nu hoppas jag att ni inte är allt för besvikna för att jag är så jävla kass på att uppdatera.

jag har bara haft så mycket att göra och tänka på senaste tiden. allt från att vi måste flytta ut på onsdag och lägenheten ser ut som skit till att vi ska flytta till njorge på tosdag och vi har varken en lägenhet eller bostad. ojojoj, hur ska det gå... so m tur har man grymma vänner som ställer upp och hjälper till med bland annat flytten.

har inte gjort så mycket på senaste tiden förutam det gamla vanliga, festa och leva livet ;D firade camilla nu på fredag och hade jävligt kul, alla vart proppfull och dansa sönder på coppers, sen hade jag och camilla ganska kul för oss själva då vi sparka ner soptunnor på stan och cykla på en cykel som hon klöpte åt mig av nå brudar, den cykeln vart förresten stulen fram ögonen på mig och faan va förbannad jag vart.. försökte jaga ikapp aset men han cyklade snabbare än vad jag orkade springa :P så då klättra jag upp senare på natten och slängde ner en cykel från claes olsson bron tsmns med lina.

lördan blev snarlik fast med annat umgänge, dansade sönder på stadshuset då istället :D:D då var gull lina också med å festa sönder ;D jaja, nå mer finns det väl inte att nämna... eller egentligen så finns det men jag sitter på ett internet café med majer och är jävligt snål nu känner jag så nu skiter jag i det här och skriver förhoppningsvis mer ikväll


shooo

Av jora - 21 augusti 2007 17:31

jag vaknade med gigantisk ångest över att jag skulle jobba men pallade upp mig ändå :D en mycket stark insats om jag får säga själv.


väntade på midvak och dom kom till slut, det såg lovande ut eftersom björk eller vad han nu än hette sa att det skulle bli slappt.


när vi väl kom dit så var hissen paj till det stället vi skulle till som förresten låg på 4:e våningen... det var jätte roligt att bära upp allt skit för hand + en redig omgång av 25 liters dunkar.... usha... men men


lunchen tog jag hos mamsen och fan va orolig jag var för att bilen skulle sluta funka. min servoolja till styrningen läcker som fan och jag har typ muskelservo nu, jag väntar ba på att pumpen ska gå åt helvete.


jaja, efter lunchen skulle jag tillbaka och kötta men då var vi typ klar så då kunde jag åka hem :D:D:D


kurty ringde och bad mig att komma till kuben och jag drog dit strax efter att jag var på AMS och fick en 500 i parkerings böter, fan va jag ska överklaga.


på kuben träffa jag sivert, kurty, patte, steiner, bushel, gullbo och en kille som jag inte vet vad han heter. camilla kom dit strax efter och jag slängde henne i vattnet på en gång :D:D sen fick jag utskällning eftersom hennes hår tydligen kunde bli grönt :S:D


hmm, jo, vi skule snacka om norge men kom inte fram till nåt speciellt eftersom det är så vi jobbar... vi bestämmer träffar och gör allt annat ;P


vi sket i badet efter ett tag ocg då skjutsade jag camilla till stan för att hon skulle fixa nå grejer. nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 1800 för då ska jag träna med danne eller rättare sagt spela pingis 3/4 av tiden och sen göra ett ryck på 2 övningar :D


höll på att köra på en bil på parkeringen i stan bye the way, klara mig på millimetern men uvva va det skulle göra min dag om jag skulle krocka med den där förbannade bilen :P


skriver sen, peace out ^^

Av jora - 19 augusti 2007 17:17

hoppar över gotland nu och skriver om vardan istället... blir så mkt annars :P

skön helg har det varit, i fredags var jag och skåne på lerkan å kröka... som vanligt brände man massa pengar och hade smått ångest dan efter... innan krogen var vi på vår alldeles sista kontorsfixarfest och hade vin provning :) inte nå vidare spännande men gratis booze och sköna människor iaf :D


lördan var jag med lina som jag träffade sent på fredag natten efter en massa jidder mellan 2 polare, verkar som att alla har kärleks bekymmer nu för tiden :(


på lördan var jag hos lina en sväng, sa hejdå till skåne innan han skulle dra till the voice stockholm och malmö. därefter skulle jag till camilla och casha in pengar som hon var skyldig mig. vi spelade mini golf och snackade lite. hon höll på att döda mig med klubban förresten. var 2 cm ifrån mitt ansikte med världens camilla swing på klubban. då skulle jag visa henne att man inte kunde swinga på det viset och då jag gjorde det åkte klubban ur handtaget och jag paja en bana. jaja, shit happens och vi forsatte spela. det tog inte lång tid innan det hände en olycka igen. jag skulle böja mig efter bollen och då flög det ner ett kryp i stjätskåran på mig :D:D fan va jag fick panik, trodde det var en geting ... höll på att slita av mig brallerna men kom på att det var folk där så då fick jag i panik springa till receptionen.


därefter var jag och lina med varandra och vi åt sushi tillsammans med mamsen min. skjutsade hem  henne och stack till majer. lina skulle till hsand med markus och sara. hemma hos majer var vi nå stycken... jag,  majer, babbback, micke, stefan och kottish. stor kotten satt i trans när vi kom dit, han ville ha allt på begäran och lyfte sig inte ur poker soffan på 2 timmar.


efter ett tag vart det jakob stege och limon kom inrullandes :D vi drog till stadshuset och festa sönder där, var inte det bästa men jääävligt kul ändå. träffa massa skönt folk och så frida strulandes med en kille som var 3 ligor under henne, usha... hoppas hon inte drog med sig han hem :P


efter allt det där så snika vi taxi till max, det var jag och olsson tror jag minns inte om det var nå fler, sry till dom som var där som jag inte minns men jag var rätt kalas ;P kom hem till snygglina och hann käka 3 stips innan jag somna :P


vaknade idag och mådde inge vidare, tur det fanns cola :P åt upp gårdagens mat och drog ner till kiosken med lina för att äta glass. sen kom hennes pappa och skjutsade iväg mig till majer. så här sitter jag nu och blir utsat av blattarna grus medan jag skriver bloggen :D:D:D ska nog fiska ikväll på nåt mysigt ställe med grabbarna så det blir en hel kväll :)


har telefon ba så ni vet, till dom som tror att det inte går att nå mig :D


skriver nåt sen, shooohoo

Av jora - 14 augusti 2007 22:03

...häxor... ena såg ut som pingvinmannen i batman och den andra var en skabqueen... ojojoj jag peppa sivert på att åka därifrån men båda velade och då hann dom se oss :( det vart en resa på 30 minuter som egentligen skulle ta 5 eftersom det vart en riktigt riktigt spänning mellan oss grabbar i bilen :P


då vi äntligen kom fram så röck vi alla en varsin flaska och började dränka oss i öl för att förtränga våra sorger :D så klart så fick jag sitta breve pingvinen som tydligen var jätte sugen på mig, usha  för att lätta upp spänningen så körde vi "jag har aldrig" då kom vi fram till, att skabqueen hade varit i förhållande med en annan tjej i 1,5 år, efter att alla drack en klunk på frågan "har du kysst nån med samma kön" och hon sänkte hela glaset direkt-. efter ett tag vräkte hon också den kommentaren som lades på minnet bäst. "asså grabbar, HB är den godaste spriten som finns" HAHA

 som tur så skulle dom in till stan och då kunde jag sivert curty och josko ta en taxi in till stan och lova dom att vi så gärna skulle träffa dom senare ;P

jag mådde så hemskt dåligt men då kom det underbara samtalet från en tjej som heter jessika


-hej

-tja det är jessika

-jaha, vem då?

-ja men det var mig och mina tjej kompsar du och curty sprang med då ni skulle ha tag i bankomaten!

-jaha (en´grymt stor lättnad), hej nu minns jag, är lite yr bara

-kan ni komma och festa med oss vi hamnen?

-nja, inte nu eftersom vi måste fira Kire (bullshit) men efter krogen kan vi festa med er, vi har ju ändå båten i hamnen (BULLSHIT x 2) :D:D

-ja men då hörs vi sen då, puss hej

-puss puss


kan ni fatta!? jag trodde hela tiden att jag hade strulat med pingvinen och mitt självförtroende höll på att gå i bitar men sen kom hon och räddade både kvällen och min inre ro :P



har inte fått bilderna från gotland än så ni får nöja er med den här bilden från i helgen då vi var i gävle :D

Av jora - 10 augusti 2007 12:33

sen stack vi på burmeister och det var väl inte nå speciellt kul där, hugo hamna på nå efterfest med nån vidrig tjej som sög av han. han var väl den enda som fick till det. jag var mest less för att jag tappa bort allt och alla hela tiden :P


dan efter minns jag inte riktigt vad som hände förutom att hugo började spy igen :P jag tror vi gick på hamnplan den dan och hugo åkte på stryk lite smått men det ordnade sig till slut, jag undrar om det inte var då han drog hem 2 riktiga monster hem... usha usha


dom var kvar hos oss ett par timmar dagen efter men som tur så drog dom. jag vet inte vad vi gjorde sen eftersom jag började skriva den här bloggen alldeles för sent, det skulle va så mycket lättare med bilder som kunde bring back the memories liksom :P men jag ska fan ha dom snart :)


jag skiter nog i att försöka ta dag för dag och göra en sammandragning istället :P


det var riktigt kul och men det gick aldrig bra med tjejerna för nån av oss utom hugo men det var mest bottenskrap för hans del :P jag lyckades faktiskt också dra hem ett par riktiga skator men det var bara för att jag gick och gav bort nr till allt och alla hela tiden :P så en kväll var jag och curty på jakt och vi träffa ett gäng tjejer, jag kysste ena och hon fick mitt nr, hon såg dessutom bra ut vill jag minnas. dan efter får jag ett sms av en tjej som ska komma bort på fest hos och självklart välkomnar vi dom hjärtligt... jag, sivert och hugo åker till visby och ska plocka upp dom... vi är full av förhoppningar och då vi väntar på dom så ser vi 2 asfula tjejer gående mot oss, som tur var det inte dom utan vi ser 2 andra...... ;)


Av jora - 6 augusti 2007 11:14

Äntligen fick jag fingrarna ur arslet och skriver om det här :D det kommer dock inga bilder eftersom hugo är sååå jävla seg L

 

Det var en grymt kul vecka på gotland måste jag ju säga J det var jag sivert, kire och hugo som var där tillsammans.

 

Resan dit var en katastrof eftersom ingen av oss var riktigt färdiga med sitt. Vi åkte 2 timmar försent, bland annat eftersom sivert skulle hämta bombox, jag skulle packa och handla grejer på stan och kire… hmm… han var fan klar med alt sitt. Inte nog med att vi redan var sen utan jag hade forfarande vinterdäck fram som jag var tvungen att byta. Dom däcken var så klart i gnarp :D som tur så kunde kristians farsa skjutsa dom till macken där så vi slapp hämta dom. Efter att vi bytt dom så kom vi på att vi inte fick plats med vinterdäcken i bilen så mina däck are still på macken i gnarp… tärt nu när man tänker efter :S

 

På vägen ner så fick vi reda på att hugo skulle med så vi plocka upp han i stockholm. Och sen var det inte så mycket mer innan vi kom till gotland förutom att vi nästan fick soppatorsk men det är ju en vardag för mig så jag hittade en mack och var iskall hela tiden. Bensin optimisten kallas man nu för tiden ;)

 

Eftersom vi kom till gotland vid 2 tiden så gjorde vi inget utan åkte direkt och la oss… alla var små sliten och vissa lite groggig ;)

 

På morgonen därpå blir man väckt av chefen på kontors fixarna. Jag ringer upp:

 

Jora- Hej Pernilla

Pernilla- Hej Jora

Jora- allt bra?

Pernilla- jorå, själv?

Jora- aaarå, lite nyvaken bara

Pernilla- vart är du? är inte du på jobbet?

Jora- jag är på gotland eftersom jag fick semester av anders genegård i en och en halv vecka.

Pernilla- jasså för han säger att varken du eller skåne är på jobbet fast ni ska va det.

Jora- jo men jag vet att jag fick semester eftersom jag fick typ slicka röv på han i 1 timme.

Pernilla- aha, okey… det ordnar sig nog. Jag ska prata med han senare

 

FITT DATOR!!!! :@   nu har den dött 2 ggr medan jag skrev konversationerna så nu skiter jag i det.

 

Jag och skåne fick helt enkelt sparken. På kontorfixarna sa dom att det inte fanns nå jobb och på emhart sa han att vi inte kom upp till deras förväntningar. Sen tyckte han personligen att jag svamla mycket och inte kunde passa tiderna. Härligt jävla företag och en härlig början på semester som jag tydligen inte ens hade fått. Jävla pajasar

 

Jaja, jag fick liv i alla grappar och vi drog till visby för att hugga en kaffe.. rätt så schysst första upplevelse av stan. Sen vart det klart bolaget och en massa käk eftersom kire var med ;) jag som tänkte snåla på mat denna resa… men men

 

Vi börja dricka 3-4 och käka 5. alla var askalas vid 5-6 då vi satt å spela ölspel. Sen kom herr sivertsen och skulle gö drinkar. Istället fick vi en varsin killer grogg :D

 

Det tog inte lång tid innan hugo börja vrål spy åt höger och vänster och då menar jag verkligen höger och vänster :D:D vi skratta ett tag men sen fatta vi att det han gjorde var rätt äckligt så sivert var nästa man att spy så han gick å gjorde lite pizzor medan kire börja få kväljningar… 10 sekunder senare stog han i en buske och spydde ner den. Jag stog ba där och garva samtidigt som jag filma… hahahaha

 

Efter den lilla pausen så återupptog vi vår serious supning :P

Presentation

Omröstning

framtidplaner idag?
 sverige, plugga
 utlandet, plugga
 sverige, fastjobb, barn, bil
 utlandet, fastjobb, barn, bil
 sverige, jobba sen resa
 utlandet, jobba sen resa
 svensson
 fri, utforskare, äventyrare?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards